Monday 10 December 2018

5 Panduan Penting Jika Mahu Amalkan Suplimen Herba

saya akan berkongsi panduan yang boleh tuan puan ambil untuk mengamalkan suplimen daripada HERBA.





Saya ringkaskan daripada cetusan Dr Zubaidi dalam facebook beliau.

5 panduan penting :

1. Pastikan suplimen/produk herba itu tidak lebih daripada 3 bahan herba. Ini kerana berkemungkinan penggunaan penstabil bahan dan bahan pengawet yang tinggi untuk stabilkan rasa produk tersebut.

2. Pastikan tuan puan sebagai pengguna nanti mestilah ambil tindakan berikut ; iaitu mengubah cara pemakanan dan lifestyle yang lebih baik. Utamakan pemakanan seimbang MENGIKUT TAHAP KESIHATAN TUAN PUAN. Kami juga sarankan tuan puan untuk lakukan aktiviti fizikal setiap hari.

3. Pengambilan herba ini tak perlu la dalam dos/kuantiti yang tinggi ataupun berlebih lebihan. Ianya bukan sebagai makanan utama tuan puan. sekadar yang mencukupi. Ambil 1 x sehari ataupuun selang 2 hari dah memadai.

4. Pastikan produk itu didaftarkan KKM.

5. Pastikan produk tersebut dikilangkan atau melalui prosedur pengilangan yang baik (GMP) , bukan produk belakang rumah ataupun produksi home made


Ini lah panduan yang penting untuk tuan puan ketahui. Moga dapat manafaat dan sebarkan pada kawwan kawan yang lain.

Ubat tidak dapat membaiki penyakit, tetapi diet yang baik dan suplimen yang betul dapat bantu untuk perbaiki kesihatan tuan puan.

=====
produk triple t adalah suplimen herba tempatan yang di formulasi oleh Dr Azlan. Ianya adalah produk kajian universiti tempatan yang dapat bantu tuan puan menjaga kesihatan. Boleh diamalkan termasuk oleh pesakit kronik.

Maklumat lanjut, hubungi pn anum 012 632 5669



No comments:

Post a Comment