Monday 24 April 2017

6 Cara Mudah Mengurangkan Obesiti



Obesiti dikalangan rakyat Malaysia sangat membimbangkan. Oleh itu, saya ambil kesempatan ini untuk membantu anda mengurangkan obesiti dengan cara-cara berikut :

1. Buah-buahan dan sayur-sayuran hijau adalah makanan yangmengandungi rendah kalori, oleh itu adalah digalakkan mengambil makanan seperti ini di dalam menu diet anda.

2. Senaman adalah satu bahagian penting dalam perancangan pengurangan berat badan. Ia membantu untuk mengurangkan kandungan kalori yang terdapat dalam badan sebagai lemak. Di samping itu, ia juga melegakan ketegangan dan nada sehingga otot-otot badan. Sebagai contoh anda boleh jogging pada waktu pagi atau petang.

3. Elakkan daripada mengambil terlalu banyak garam. Hal ini kerana garam yang berlebihan boleh menyebabkan berat badan meningkat.

4. Rempah seperti halia kering, kayu manis, lada hitam dan lain-lain yang baik untukkmengurangkan berat berat badan dan boleh digunakan dalam beberapa cara dalam masakan.

5. Produk susu seperti keju, mentega harus dielakkan kerana ia kaya dengan lemak. Daging dan bukan vegetarian makanan juga harus dielakkan. Elakkan juga ambilan protien berlebihan.

6. Mengambil madu merupakan amalan pemakanan yang sangat baik untuk masalah obesiti. Ia menggerakkan tambahan deposit lemak dalam badan dan meletakkan ia ke dalam peredaran dimana ia digunakan sebagai tenaga untuk berfungsi secara normal. Sebagai permulaan adalah mengambil kuantiti yang kecil kira-kira 10 GM. atau sudu yang akan diambil dengan air panas. Ia adalah baik untuk diamalkan pada awal pagi. Sebagai contoh satu sudu teh madu segar perlu dicampur dengan jus setengah limau dalam segelas air suam. Ia boleh diambil beberapa kali dalam satu hari secara berkala.

=

Bolehkah Anda Mengurangkan Berat Badan Dengan Habbatus Sauda?
Obesiti adalah punca utama penyakit di dunia. Obesiti boleh menyebabkan:

- penyakit jantung
- diabetes
- strok
- sleep apnea
- osteoartritis

Habbatus Sauda merangsang pembakaran lemak semulajadi dalam lima cara yang berbeza. Meningkatkan metabolisme, memecahkan lemak yang disimpan, mengawal ketagihan karbohidrat dan mengurangkan kembung dan pengekalan air. Maka Habbatus Sauda adalah amat berguna bagi mengurangkan berat badan.

Untuk dapatkan kapsul habbtussawda dan madu arab asli, boleh terus hubungi pihak kami.

Boleh SMS , Cal , Wasap En Ameen 017 669 0694



No comments:

Post a Comment