Thursday 6 April 2017

Anemia : Sel darah merah semakin rendah apabila fungsi buah pinggang semakin rendah


Bila sebut Anemia, mungkin ramai yang tahu apakah penyakit itu. Buat yang tidak tahu apakah yang dimaksudkan dengan PENYAKIT ANEMIA, ia adalah sejenis penyakit yang di sebabkan oleh KEKURANGAN SEL DARAH MERAH (RED BLOOG CELL DEFICIENCY) dalam darah kita. 

Ia sangat berkait rapat dengan bilangan Hemoglobin (protein pembawa oksigen) dalam darah. Secara ringkasnya Hemoglobin dalam darah yang berada di sekitar paru-paru kita akan mengangkut oksigen dari kawasan ini keseluruh tubuh badan kita. Cuba bayangkan jika kita kekurangan sell darah merah, pastinya tubuh kita akan kekurangan oksigen. Betul tak?

Setiap penyakit tentu kita dapat kesan tanda-tanda awalnya. Sama juga seperti penyakit Anemia ni. Tanda-tanda yang ketara dapat dilihat ialah mukanya selalu pucat dan lemah.Disini kami kongsikan antara gejala atau syndrom pesakit Anemia.


Muka menjadi pucat
Untuk mengetahui seseorang itu menghidap anemia atau tidak, mudah sahaja lihat pada wajahnya. Adakah pucat atau tidak. Lebih-lebih lagi lihat pada kelopak matanya. Regangkan kelopak mata kita dan perhatikan bahagian bawah mata. Jika bahagian bawah mata pucat, ia adalah tanda seseorang itu menghidapi Anemia.

Mudah keletihan
Jika kita sering keletihan ia adalah tanda seseorang itu menghidapi Anemia. Oleh kerana kuantiti sel darah merah rendah, ia akan menyebabkan penurunan kuantiti oksigen dalam tubuh. Sedangkan penghasilan tenaga dalam tubuh sangat bergantung pada kuantiti oksigen yang ada. Jadi, semakin rendah sel darah merah, semakin rendah oksigen dalam tubuh dan tenaga yang di hasilkan juga berkurang.

Sering sakit kepala
Penghidap sakit anemia kerap kali akan mengeluh sakit kepala. Kekurangan darah merah mengakibatkan oksigen yang di hantar ke kepala berkurangan. Lantas, menyebabkan sakit kepala.


Sesak nafas
Akibat daripada kekurangan darah merah ia akan menurunkan kuantiti oksigen dalam tubuh kita. Hal ini akan mengakibatkan penderita anemia sering sesak nafas dan rasa termengah-mengah ketika melakukan aktiviti seharian.

Denyutan jantung tidak teratur
Denyutan jantung tidak teratur mungkin samada denyutan terlalu cepat ataupun terlalu perlahan. Ketika tubuh mengalami kekurangan oksigen, denyutan jantung akan menjadi pantas. Hal ini akan menyebabkan jantung berdebar, tidak teratur dan pantas.

Bagi anda yang kekurangan darah, selain mengatasi penyebabnya penting juga mengambil makanan penambah darah agar supaya hemoglobin darah cepat naik sehingga anemia cepat dapat diselesaikan dan tubuh pun menjadi cepat sihat.

Kurang darah akan menimbulkan gejala dan tanda yang membuat penderitanya menjadi mudah lelah, loya, mengantuk, sering pening, gangguan kognitif, pucat, dan lain-lain yang boleh mengganggu aktiviti harian bahkan boleh mengancam jiwa.

Apa kaitannya dengan buah pinggang

Terdapat banyak tanda-tanda kegagalan buah pinggang, dan anemia adalah salah satu daripada gejala yang paling biasa. Apabila anemia berlaku, tanda2 seperti di atas akan berlau..pesakit akan berasa letih dan lemah, mempunyai masalah dalam ingatan, mengalami kesukaran untuk menumpukan perhatian, menjadi pening, dan membangunkan dengan tekanan darah rendah dan sebagainya. Setiap pesakit ingin tahu lebih lanjut mengenai penyakitnya dan mengetahui rawatan yang sesuai untuk pulih.

Apabila buah pinggang berada dalam keadaan baik, mereka menghasilkan erythropoietin hormon yang merangsang sumsum tulang untuk membuat sel-sel darah merah yang membawa oksigen. Oleh kerana buah pinggang gagal, mereka menghasilkan kurang erythropoietin, menyebabkan pengeluaran berkurangan sel-sel darah merah untuk menggantikan kerosakan semula jadi sel darah merah. Akibatnya, darah membawa kurang hemoglobin, yang dikenali sebagai anemia. Punca buah pinggang gagal menghasilkan kurang erythropoietin adalah kerosakan sel-sel intrinsik dan cystic buah pinggang, jadi bagaimana untuk membaiki sel-sel intrinsik dan menghalang fibrosis buah pinggang adalah kunci kepada penyakit ini.

Alternatif pilihan selain ubat adalah Triple T bydrazlan


Triple-T byDRAZLAN adalah teh herba 3 tindakan (Triple Action Tea) yang mampu ...


üMengembalikan Kesihatan Dalaman Badan
üMengatasi Masalah Kelesuan dan Keletihan
üMenguatkan Badan


KESAN DAPAT DI RASAI

SEAWAL 14 HARI  

  



Triple-T telah melalui kajian saintifik R&D oleh pakar toksikologi dan terapi 

makanan  Dato' Prof. Dr. Norazlanshah lebih 7 tahun. Ia diuji secara saintifik dan tidak toksik kepada badan.

Triple-T juga kaya antioksidan & 100% herba semulajadi.

Triple-T sangat-sangat disarankan untuk mereka yang mempunyai masalah sering letih dan tidak  bertenaga.

Triple-T juga sesuai diamalkan sebagai minuman kesihatan harian.


Bagaimana ia berfungsi ?


Analisis pada kajian saintifik yang telah dijalankan, selanjutnya menunjukkan bahawa campuran herba pada Triple-T berupaya untuk menjana semula sel-sel yang cedera. Penemuan ini mencadangkan supaya campuran herba Triple-T dimasukkan ke dalam amalan minuman harian kerana potensinya dalam regenerasi sel baru yang lebih sihat.

Siapa yang boleh minum Triple-T ?


Produk ini juga disyorkan sebagai minuman harian untuk mereka yang ingin mengekalkan kesihatan badan secara umum. 


Bagaimana cara Triple-T diproses?


Triple-T byDRAZLAN adalah gabungan herba yang istimewa. Triple-T byDRAZLAN diproses dengan teliti dari peringkat penanaman herba. Setiap peringkat pemprosesan dipantau rapi supaya dapat mengekalkan khasiat-khasiat yang terkandung didalam gabungan herba formulasi Dato' Prof. Dr. Norazlanshah

Kajian ketoksikan yang dijalankan oleh Dato' Prof. Dr. Norazlanshah dan pasukannya menunjukkan bahawa sampel ini adalah tinggi dalam antioksidan, selamat dan tidak beracun untuk dimakan.


Booking harga promosi kat sini →→→→ http://bitly.com/bydrazlan




Booking harga promosi kat sini →→→→ http://bitly.com/bydrazlan








No comments:

Post a Comment