Wednesday 3 May 2017

Kaitan Kreatenin Dengan Air Kencing?



perubahan pada air kencing adalah tanda-tanda penting penentuan kesihatan dalam badan anda. Ianya penentu sistem perkumuhan anda dalan kondisi terbaik atau sebaliknya. Sistem perkumuhan manusia ini adalah BUAH PINGGANG.


Masalah buah pinggang perlu diambil serius kerana buah pinggang merupakan organ penting dalam badan yang berfungsi bagi membuang air berlebihan, garam berlebihan dan bahan kumuh dalam badan. Bahan kumuhan ini termasuklah kreatenin dan urea. Buah pinggang juga berfungsi sebagai pengawal tekanan darah dan pembinaan sel darah merah.


Masalah buah pinggang ini boleh dikatakan penyakit SENYAP. Ini kerana pada awal masalah ini tiada tanda mahupun gejala yang berlaku. Melainkan jika anda membuat ujian darah, ujian imbasan ultrasound, ujian saringan atau ujian air kencing. Ataupun, berdasarkan maklumat daripada mereka sendiri yang telah laluinya.


Oleh itu, adalah amat penting bagi anda untuk laksanakan pemeriksaan kesihatan. Paling kurang setahun sekali. Ini kerana apabila anda tahu tahap kesihatan diri anda, mudah untuk anda menguruskannya.


Menurut kajian, kegagalan buah pinggang yang UTAMA adalah daripada masalah kencing manis. Daripada statistik dari pusat dialisis di Malaysia mendapati lebih dari 50 peratus pesakit yang menghidap kencing manis akan menghidap masalah buah pinggang. Tetapi, jangan risau, jika kencing manis anda terkawal, risiko kerosakan buah pinggang lebih teruk dapat dikawal ataupun direndahkan.


Mereka yang mengalami masalah buah pinggang sebenarnya memiliki paras urea dan creatinine yang tinggi dalam darah dan rendah dalam air kencing. Kedua ini merupakan bahan toksin dalam badan yang terhasil daripada aktiviti badan dan pemakanan anda.


Bagaimana nak kawal kreatenin ini? boleh baca di sini.


Jadi apa kaitan kreatenin dengan air kencing?? iaitu, daripada ujian urin yang akan anda buat, paras kreatenin dalam air kencing anda sama ada RENDAH atau TINGGI.


RENDAH menunjukkan pengeluaran kreatenin dalam badan sangat rendah, BERKEMUNGKINAN BESAR kreatenin tidak dapat dikeluarkan dari dalam darah.


Dan apabila ditambah lagi dengan kehadiran PROTIEN dalan urin, lagi teruk. Ini menyebabkan urin berbuih. Air kencing berbuih dengan banyak dan lambat hilang akibat kandungan protein yang tinggi.


=

Ok, ini salah satu respon individu yang telah alami masalah kegagalan buah pinggang. Lihat apa kata pengalaman beliau sendiri :



Ya...seperti saya beritahu tadi :

- Buah pinggang bermasalah > akibatkan paras kreatenin tinggi > tanda yang jelas : URIN BERBUIH >> pengakhiran (jika tak diurus dengan baik) akan DIALISIS

- DIALISIS adalah solusi TERAKHIR. Banyak cara boleh anda uruskan penyakit anda. Pengurusan penyakit ini tak semestinya makan ubat sahaja. Tetapi boleh diuruskan secara semulajadi dengan amalan diet yang betul serta pengurusan kehidupan yang baik. Baca disini.

Ramai yang saya rekmen untuk amalkan produk herba ini, TRIPLE T by Dr Azlan. Produk lulus KKM, tidak membahayakan kesihatan, malah boleh diamalkan seharian oleh pesakit kronik dan pesakit masalah buah pinggang tahap 1 hingga 5 dan yang telah dialisis.



Malah, ada pengguna produk ini yang telah dapat mengurangkan tekanan darah tinggi dan juga gula dalam darah. Ini perkongsian pengalaman mereka kepada kami.








Anda boleh kawal dengan diet yang baik. tetapi tidak jadi masalah untuk amalkan TRIPLE T ini sebagai 'booster' bagi mempercepatkan lagi proses pembaikan itu.


Ingat kesihatan yang BAIK tidak TERNILAI apabila anda dah mula sakit.


Oleh yang demikian, saya serius ingin membantu anda untuk lebih sihat dengan diet pemakanan yang baik dan betul. Sekaligus, TRIPLE T ini sebagai minuman herba yang anda boleh tukar gantikan dengan minuman pagi anda.


Sempena bulan Ramadhan tak lama lagi, kami ingin berikan promosi besar-besaran FREE SEKOTAK untuk anda.

Jika minat, boleh terus hubungi sales team kami :

> Puan Annum 012 632 5669

@ yang ada wasap, boleh terus wasap beliau : www.wasap.my/60126325669/offer_TT_free1kotak 



terima kasih


en ameen
ESRD since 2015

No comments:

Post a Comment